نمونه کار انیمیشن دو بعدی

انیمیشن دو بعدی

انیمیشن دو بعدی چیست ؟

انیمیشن و یا پویانمایی به وسیله‌ی خلق خیال حرکت و دگرگون ساختن نمایش سریع یک سری از تصاویر بدون حرکت است. که هر تصویر تفاوت های ریزی با یکدیگر دارند.

طریقه ایجاد انیمیشن روال انیمیشن سنتی و مدل های استاپ موشن از اشکال دوبعدی و سه بعدی یا حتی گاهی اوقات از تکه های کاغذ عروسک یا مجسمه های سفالی می باشد .

انیمیشن دو بعدی یکی از انواع اصلی انیمیشن است. این به طور گسترده ای برای ساخت فیلم های انیمیشن، کارتون، ویدئوهای بازاریابی، تبلیغات، ارائه های شرکتی، مواد آموزشی، بازی های ویدئویی و موارد دیگر استفاده می شود.

با افزایش محتوای ویدیویی، کسب‌وکارهای بیشتری به فکر استفاده از ویدیوهای متحرک برای تبلیغ هستند، زیرا نرخ تبدیل را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهند. برخی از شرکت ها تیم های انیمیشن را استخدام می کنند، برخی دیگر سعی می کنند آنها را به صورت آنلاین با کمک ابزارهای سازنده ویدیو ایجاد کنند.

ویدیوهای متحرک به سه صورت بصری، شنیداری و حرکتی تأثیر زیادی بر روی مخاطب می گذارند. علاوه بر این، آنها می توانند به سادگی شایان ستایش باشند.

ساخت انیمیشن  دو بعدی  با ایجاد اشیاء و شخصیت های آن در یک فضای دو بعدی مشخص می شود. یعنی فقط عرض و ارتفاع دارند.

این یک سبک انیمیشن سنتی در نظر گرفته می شود که از دهه ۱۸۰۰ شناخته شده است. در ابتدا، با کنار هم کشیدن قاب هایی که در آن یک نقاشی با نقاشی دیگری که کمی با آن تفاوت داشت، ایجاد شد. هر ثانیه شامل ۲۴ فریم است همه ما انیمیشن های کلاسیک دیزنی را به یاد داریم، درست است؟ سفید برفی و هفت کوتوله، بامبی، پری دریایی کوچک و غیره. آنها از محبوب ترین انیمیشن های دو بعدی هستند.

در انیمیشن دوبعدی شخصیت و کاراکتر های انیمیشن فقط میتوانند به سمت راست چپ بالا یا پایین حرکت کنند .

یا از دیدگاهی دیگر انیمیشن دو بعدی وکاراکتر هایش به دو محور ایکس و وای تقسیم میشوند.

یکی از بارز ترین تفاوت های انیمیشن دو بعدی و سه بعدی همین است که انیمیشن دو بعدی هیچ عمقی ندارد و کاملا ساف و مسطح هستند.

انیمیشن دو بعدی

ساخت انیمیشن دو بعدی

انیمیشن های دو بعدی به سه شکل طراحی و ساخته میشود:

  1. موشن گرافیک: انیمیشن هایی که با استفاده از نرمه افزار های ساخت انیمیشن و با استفاده از گرافیک برداری رسم میشوند.
  2. انیمیشن های رسم دستی: انیمیشن های رسم دستی جزء قدیمی ترین و اولین روش های ساخت انیمیشن هست که در زمان قدیم با استفاده از روش رسم دستی سکانس به سکانس و فریم به فریم با دست ترسیم میشدند.
  3. تخته سفید: انیمیشن هایی هستند که شباهت زیادی با انیمیشن های رسم دستی دارند با این تفاوت که انیمیشن تخته سفید بر روی یه تخته سفید رسم دستی میشدند

تولید انیمیشن دو بعدی هر پروژه متفاوت است و مراحل ممکن است متفاوت باشد. در اینجا ما بر این تمرکز کرده ایم که چگونه ایده های مشتریان خود را برای یک انیمیشن زنده کنیم. بنابراین، بیایید شروع کنیم!

1-شروع

برای شروع ما فقط به یک مفهوم، مختصر و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر از مشتری یا آژانسی که با آن کار می کنیم نیاز داریم.

 داستان یا پیام اصلی انیمیشن دو بعدی چیست؟

می‌توانیم پیش‌نویس ارائه‌شده را ویرایش کنیم تا مطمئن شویم که به روشی جذاب و مختصر متحرک می‌شود. مشتری بهتر از هر کسی داستانی را که می‌خواهد تعریف کند می‌داند، بنابراین ما با آنها کار می‌کنیم تا لحن و پیامی را که برای برند و اهداف آن‌ها مناسب است دریافت کنیم.

چه کسی قرار است داستان را تعریف کند؟

ما با یک استودیوی صدای فوق‌العاده همکاری می‌کنیم و در این مرحله از تجربیات خود و آنها برای یافتن صدای عالی برای پروژه استفاده خواهیم کرد.

2-طراحی

همیشه برای ما بسیار مفید است که از همان ابتدا مراجع دریافت کنیم، تا ایده خوبی از ظاهر و احساسی که مشتری دنبال می کند به دست آوریم. بسته به پروژه، ما یک یا چند فریم سبک را در اختیار مشتری قرار می‌دهیم که نشان می‌دهد چگونه فیلم نهایی را در نظر می‌گیریم، و فرصتی برای بازخورد طرح را فراهم می‌کنیم. تعداد بررسی ها به برنامه و بودجه بستگی دارد.

3-استوری برد

استوری بورد بلوک های سازنده انیمیشن را نشان می دهد و ایده ای از تطابق صداگذاری با جلوه های بصری ارائه می دهد. همه صحنه‌های کلیدی ترسیم شده‌اند تا به مشتری یک دید کلی از نحوه پشتیبانی و ارتقای انیمیشن از فیلمنامه بدهد. توجه به این نکته مهم است که فریم‌های سبک در مرحله قبل، جهت بصری را ارائه می‌دهند – استوری‌برد صرفاً برای توضیح روایی است. یک کمیک استریپ ساده با طرح مداد را تصور کنید.

ساخت انیمیشن دو بعدی  زمان‌بر است، بنابراین اشتراک‌گذاری استوری‌بورد با مشتری تضمین می‌کند که از مسیری که قرار است با هم طی کنیم راضی هستند و از تاخیرهای بعدی جلوگیری می‌کند. مشتری این فرصت را خواهد داشت که این موضوع را بررسی و بازخورد دهد – تعداد دفعات بسته به برنامه و بودجه پروژه خود همانطور که از ابتدا توافق شده است.

4-متحرک

ساخت انیمیشن دو بعدی راهی مفید برای گردآوری همه چیزهایی است که تا به حال به دست آورده‌ایم و یک فیلم کاملاً زمان‌دار ایجاد می‌کنیم. هدف آن نشان دادن زمان، جریان و سرعت در کنار حرکات و انتقالات کلیدی است. توجه داشته باشید که این شامل هیچ ظرافتی نخواهد بود.

برای مثال، به جای شخصیتی که در پارک قدم می‌زند، تصویری از یک شخصیت در حال لغزش در امتداد تصویر پس‌زمینه یک پارک وجود خواهد داشت. ما به مشتری خود یک انیماتیک را به عنوان یک فایل MP4 با وضوح کم عرضه می کنیم. در این مرحله، داشتن یک ضبط انیماتورها را بسیار خوشحال می کند اما هر تغییری ممکن است بر روند کار، زمان‌بندی و هزینه‌ها تأثیر بگذارد. صدا در برابر فریم‌های استوری‌بورد اجرا می‌شود، بنابراین مشتری می‌تواند ایده‌ای درباره نحوه عملکرد زمان‌بندی برای هر صحنه داشته باشد.

5-تولید

در این مرحله ما بهترین کار را انجام خواهیم داد: داستان را فریم به فریم زنده کنیم و آن لحظات مسحور کننده ای را خلق کنیم که قطعه را به چیزی واقعا جادویی و به یاد ماندنی تبدیل می کند.

دلیل اینکه ما زمان و توجه خود را به مراحل قبلی اختصاص می‌دهیم این است که قبل از اینکه در خود انیمیشن گیر کنیم، مطمئن شویم همه چیز سر جای خود است. قبل از شروع همه مراحل بالا باید امضا شوند، زیرا تغییر هر چیزی بعد از این مرحله بسیار دشوارتر است. امکان عقب نشینی و اصلاح موارد وجود دارد، اما این ممکن است بر زمان بندی و هزینه مشتری تأثیر بگذارد، بنابراین سعی می کنیم تا حد امکان از آن اجتناب کنیم.

6-بازخورد

ین مرحله در کل فرآیند پروژه اعمال می‌شود و به امضای نهایی قبل از تحویل قطعه نهایی می‌رسد. در تاریخ‌ها و زمان‌های توافق شده در برنامه با علامت «بازخورد»، مشتری این فرصت را دارد که کار ما را بررسی و بازخورد ارائه کند. میزان بازخوردی که می توا
نیم در هر مرحله بگنجانیم بستگی به زمان بندی و بودجه مورد توافق در شروع پروژه دارد.

بازخورد سریع برای اطمینان از اینکه روند را ادامه می‌دهیم مهم است، و همیشه مفید است که درخواست‌ها را به ترتیب اولویت فهرست کنیم تا بتوانیم در صورت وجود محدودیت‌ها، در چارچوب زمانی و بودجه توافق شده با چه مواردی مقابله کنیم.

7-رندر و تحویل نهایی

با اصلاحات توافق شده، اکنون آماده ارائه یک فایل MP4 با وضوح پایین برای امضای نهایی هستیم. پس از تایید، یک فایل با کیفیت کامل را به مشتری ارائه و تحویل خواهیم داد.

هر گونه تغییر فراتر از این نقطه کاملاً ممکن است، اما ممکن است هزینه های اضافی و تحویل را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین دوباره سعی می کنیم از این موضوع دوری کنیم. رندر و تحویل بسته به اندازه و ماهیت فایل‌هایی که ارائه می‌کنیم ممکن است کمی طول بکشد، اما ارزش صبر کردن را دارد که آخرین قطعه جادویی به دست مشتری برسد.

 

تماس و ارسال پیام به پارت انیمیشن >>


تماس با ما

نرم افزارهای ساخت انیمیشن دو بعدی

برای ساخت انیمیشن سه بعدی نرمه افزار های زیادی وجود دارد اما فقط چند عدد از انها بین انیماتور ها رایج هستند.

این نرمه افزار ها عبارتند از

ارتباط با پارت انیمیشن


Telegram


Instagram


Link


Whatsapp

مزیت انیمیشن دو بعدی

انیمیشن های دوبعدی برای بازی ها و برنامه های انلاین که از انیمیشن های دو بعدی استفاده می کنند و درکنار اسکریپت ها استفاده از انیمیشن های 2 بعدی بسیار خوب است زیرا با هزینه خیلی کمتر از انیمیشن سه بعدی طراحی می شود و همینطور زمان خیلی کمتر نسبت به طراحی انیمیشن سه بعدی میبرد و همین امر باعث این شده است که انیمیشن دو بعدی سود بسیار بیشتری از فروش به برنامه ها به دست بیاورد.

انیمیشن دو بعدی

(( مشاهده نمونه کار انیمیشن سه بعدی  ))

ویژگی و کاربرد انیمیشن 2 بعدی

درست است که با ظهور انیمیشن 3 بعدی و تصاویر جذاب و توانایی بیشتری که در جذب مخاطب دارد ، توانست طرفداران بیشتری را به سمت خود هدایت کند اما هنوز انیمیشن 2 بعدی مزیت ها و طرفداران خود را دارد و نمی توان گفت که انیمیشن دو بعدی از صحنه رقابت حذف شده است .

با توجه به مزیت های انیمیشن دو بعدی ، در بسیاری از موارد سازنده های انیمیشن ، ترجیح می دهند از انیمیشن دو بعدی استفاده کنند .برای مثال در بعضی از وب سایت ها و برای بعضی از از بازی ها ترجیح بر این است که از انیمیشن 2 بعدی استفاده شود .

ویژگی و مزیت انیمیشن دو بعدی را می توان موارد زیر نام برد :

  1. زمان ساخت انیمیشن 2 بعدی کم تر است .
  2. هزینه تولید انیمیشن دو بعدی پایین تر است .
  3. زمان بارگذاری و لود شدن انیمیشن دوبعدی در موبایل و تلفن های همراه کوتاه تر است .
  4. تماشای انیمیشن دو بعدی اینترنت و پهنای باند کم تری مصرف می کند .
  5. با توجه به زمان صرف شده برای ساخت انیمیشن 2 بعدی ، سود ساخت انیمیشن 2 بعدی بیشتر است .

انیمیشن دو بعدی-_-پارت انیمیشن

سفارش آنلاین انیمیشن 2 بعدی

حالا که از مزیت ها ، کاربرد و ویژگی های انیمیشن دو بعدی آگاه شدید ، شاید تمایل داشته باشید که برای بیان هدف ، تبلیغ خدمات یا محصول خود ، برند سازی و یا موضوعات دیگری مانند بازی و سرگرمی از انیمیشن دو بعدی استفاده کنید . برای این کار در ابتدا باید شرکت هایی را بیابید که در ساخت انواع انیمیشن مهارت دارد ، نمونه کار های آن ها را ببیند و سپس برای سفارش ساخت انیمیشن دو بعدی  و یا انواع دیگر اقدام کنید . 

خوشبختانه پارت انیمیشن با تیم حرفه ای و نمونه کار های بسیاری که در این حوزه دارد کار را برای شما راحت کرد است .شما می توانید از انواع نمونه های ساخته شده انیمیشن  2بعدی دیدن کنید  سپس به صورت انلاین با پارت انیمیشن ارتباط برقرار کرده  و سفارش خود را ثبت کنید .

سفارش آنلاین ساخت انیمیشن دو بعدی در پارت انیمیشن هم اکنون و از طریق همین صفحه قابل انجام است .

تفاوت انیمیشن 2 بعدی و 3بعدی

تعرفه و هزینه ساخت انیمیشن 2 بعدی

انیمیشن سازی از کار های تخصصی است که هرکسی قادر نخواهند بود بود انیمیشن 2 بعدی حرفه ای بسازد. هزینه کار های تخصصی نیز کم نمی باشد اما اگر بخواهیم درباره قیمت ساخت انیمیشن دو بعدی صحبت کنیم باید گفت ساخت انیمیشن دو بعدی به سفارش شما بستگی دارد و عوامل بسیاری می تواند در هزینه ساخت انیمیشن 2 بعدی تاثییر گذار باشد از جمله :

شرکت پارت انیمیشن تلاش دارد که ساخت انیمیشن دو بعدی حرفه ای را با مناسب ترین قیمت برای مشتریان خود  آماده کند .برای ثبت سفارش انیمیشن تبلیغاتی 2 بعدی با ما در ارتباط باشید .