پارت انیمیشن

پارت انیمیشن

ساخت انیمیشن تبلیغاتی

ورود | ثبت نام
ثبت نام
این فیلد الزامی است.
این فیلد الزامی است.

فهرست مطالب

آخرین مقالات

انیمیشن سازی چیست؟

انیمیشن سازی چیست؟
علم انیمیشن علمی است که توسط آن و با استفاده از دستگاه ها و نرم افزار های کامپیوتری و روش های مختلف تصویرهایی ساخته می شود که جنبه های مختلفی مانند به تصویر کشیدن تخیل انسان ، تبلیغ ، سرگرمی برای کودکان ، نمایش و…. را دارد.

انیمیشن روشی برای عکاسی از نقاشی ها، مدل ها یا حتی عروسک های متوالی برای ایجاد توهم حرکت در یک سکانس است. زیرا چشمان ما فقط می توانند یک تصویر را برای حدوداً حفظ کنند.۱/۱۰ ثانیه، زمانی که چندین تصویر پشت سر هم ظاهر می شوند، مغز آنها را در یک تصویر متحرک ترکیب می کند.

در انیمیشن های سنتی، تصاویر بر روی صفحات سلولوئید شفاف کشیده یا نقاشی می شوند تا از آنها عکس گرفته شود. کارتون های اولیه نمونه هایی از این دست هستند، اما امروزه اکثر فیلم های انیمیشن با تصاویر کامپیوتری یا CGI ساخته می شوند.

برای ایجاد ظاهر حرکت صاف از این تصاویر ترسیم شده، نقاشی شده یا کامپیوتری، نرخ فریم یا تعداد تصاویر متوالی که در هر ثانیه نمایش داده می شود، در نظر گرفته می شود. کاراکترهای متحرک معمولاً “دو نفره” گرفته می شوند که فقط به این معنی است که یک تصویر برای دو فریم نشان داده می شود که در مجموع ۱۲ طراحی در ثانیه است.

۱۲ فریم در ثانیه امکان حرکت را فراهم می کند اما ممکن است متلاطم به نظر برسد. در فیلم اغلب از نرخ فریم ۲۴ فریم در ثانیه برای حرکت صاف استفاده می شود.

انیمیشن فرآیند نمایش تصاویر ثابت در یک توالی سریع برای ایجاد توهم حرکت است. این تصاویر را می توان با دست ترسیم کرد، کامپیوتری تولید کرد، یا تصاویری از اشیاء سه بعدی.

انیمیشن سازی چیست ؟

کاربرد انیمیشن سازی چیست؟
اگرچه بیشتر مردم انیمیشن را با کارتون مرتبط می دانند، اما در تحقیقات صنعتی و علمی نیز کاربرد دارد. صرف نظر از نوع، بدن بیننده نقش اصلی را ایفا می کند که چرا مردم به جای یک سری تصاویر به سرعت در حال تغییر، حرکت مداوم را می بینند.

پویانمایی فرآیند زنده کردن تصاویر یا اشیاء بی جان از طریق تصاویر متحرک است. تکنیک‌های انیمیشن، عکس‌ها و نقاشی‌ها را دستکاری می‌کنند تا توهم حرکت ایجاد کنند و روایتی را به بینندگان روی صفحه نمایش دهند.

برخی سفالگری یونانی اولیه را شکل اولیه انیمیشن می دانند که صحنه های حرکت و عبارات را در امتداد سطح آن، مانند یک کمیک استریپ به تصویر می کشد.

✅ دیدن نمونه انیمیشن دو بعدی ساخته شده در پارت انیمیشن ✅

انواع انیمیشن سازی چیست ؟
سه نوع اصلی انیمیشن وجود دارد:

سنتی
استاپ موشن
کامپیوتری.
هر کدام را می توان برای ساخت تصاویر دو بعدی یا سه بعدی استفاده کرد. شکل‌های کمتر رایج دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آنها بر استفاده از یک رسانه غیرمعمول مانند شن یا شیشه برای ایجاد تصاویر و همچنین ترکیبی از اکشن‌های زنده و طراحی‌ها یا تصاویر ایجاد شده توسط رایانه تمرکز می‌کنند.

سنتی

انیمیشن سنتی شامل کشیدن هر فریم از یک فیلم با دست است. پس از تکمیل و رنگ آمیزی تمام نقشه ها، می توان از آنها عکس گرفت یا در رایانه اسکن کرد و سپس با صدا روی فیلم ترکیب کرد. این فرآیند بسیار وقت گیر است، زیرا نیاز به ایجاد حدود ۲۴ طراحی در هر ثانیه فیلم دارد. همچنین کار فشرده ای است، به همین دلیل است که اکثر فیلم های انیمیشن سنتی توسط شرکت های بزرگ تولید می شوند.

استاپ موشن

در این فرآیند، انیماتورها اشیا را با یک حرکت و فریم در یک زمان دستکاری و عکس می‌گیرند. اشیاء می توانند تقریباً هر چیزی باشند، از شکل های گلی گرفته تا برش های کاغذی و اشیاء خانگی.

برخی از فیلم‌های استاپ موشن از افراد واقعی استفاده می‌کنند که ژست‌های خاصی را برای فریم‌های جداگانه نگه می‌دارند. پس از عکاسی از اشیاء، عکس ها سپس به فیلم منتقل می شوند و مانند روش سنتی با صدا ترکیب می شوند.

کامپیوتری

انیماتورها همچنین می‌توانند از نرم‌افزار رایانه‌ای برای ساخت فیلم و مدل استفاده کنند که معمولاً سریع‌تر از روش سنتی است.

شخصیت ها و اشیایی که می سازند می توانند دو بعدی یا سه بعدی باشند، اما روند ایجاد هر نوع کمی متفاوت است. برای انیمیشن‌های دوبعدی تولید شده توسط رایانه، انیماتور مجموعه‌ای از تصاویر را ایجاد می‌کند که هرکدام از آنها بسیار کمی متفاوت از آخرین، بسیار شبیه به روش سنتی است.

برای ایجاد تصاویر سه بعدی، او باید مدلی از شخصیت یا شی بسازد. این کار را می توان با ایجاد متغیرهای انیمیشن، که نقاطی در یک مدل کامپیوتری هستند که می توان آنها را برای ایجاد حالت یا نگاه متفاوت حرکت داد، یا با استفاده از موشن کپچر، که در آن یک بازیگر زنده بخشی از شخصیت و حرکات او را بازی می کند، انجام داد. ثبت شده و بر روی مدل ایجاد شده توسط کامپیوتر اعمال می شوند.

✅ دیدن نمونه انیمیشن ۳ بعدی ساخته شده در پارت انیمیشن ✅

مزایای انیمیشن سازی چیست؟
اگرچه اکثر مردم تصور می کنند که انیمیشن عمدتاً برای سرگرمی در فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و بازی های ویدیویی استفاده می شود، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد.

معمولاً در فیلم‌های آموزشی و تبلیغات هم در تلویزیون و هم در اینترنت استفاده می‌شود و همچنین می‌توان از آن در فرآیند تحقیق و توسعه برای ایجاد شبیه‌سازی‌هایی از نحوه عملکرد یک ماشین یا فرآیند استفاده کرد.

این می تواند به طراحان کمک کند تا مشکلات را بدون نیاز به ایجاد واقعی شیء فیزیکی عیب یابی کنند. دانشمندان از انیمیشن نیز برای ایجاد تجسم مفاهیم انتزاعی یا اشیایی که خیلی کوچک یا بزرگ هستند برای دیدن آسان استفاده می کنند، که هم برای تحقیق و هم برای تجزیه و تحلیل مفید است.

انیمیشن سازی چیست؟
انیمیشن سازی چیست؟
نقش بیننده در انیمیشن سازی چیست؟
فیلم‌ها و مدل‌های انیمیشن واقعاً متحرک نیستند، اما مردم به دلیل پدیده‌ای به نام تداوم دید، توهم حرکت را می‌بینند. در این پدیده، مغز و چشم‌ها برای ذخیره‌سازی تصاویر برای کسری از ثانیه با هم همکاری می‌کنند و مغز هر جهش یا جهش جزئی را به‌طور خودکار صاف می‌کند.

از آنجایی که فریم های متحرک با سرعت بسیار بالایی فیلمبرداری می شوند، مردم به طور کلی حرکت را بدون توقف می بینند.

✅ برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی همین حالا اقدام کنید !

انیمیشن سازی چیست

۴ نرم افزار برتر دنیا برای ساخت انیمیشن
نرم افزار لومیون Lumion- ساده و سریع
نرم افزار تری دی مکس ۳dsmax- منعطف و کاملا سازگار
نرم افزار مایا-قدرتمند و جدید
نرم افزار بلندر Blender – رایگان و دارای افکت های فراوان
نرم افزارهای سبک و کم حجم (برای ساخت انیمیشن دوبعدی)
نرم افزار Toon Boom Harmony
نرم افزار CelAction2D
نرم افزار Moho (Anime Studio) Pro

انواع تکنیک انیمیشن سازی چیست ؟
انیمیشن ، همان هنر الکترونیکی است با بی نهایت موضوع که همه رنج مخاطب سنی آن را دوست دارند و طرفدارش هستند، از قدیم تا الان بیش از هزاران شاهکار تکنولوژی با تکنیک های مختلفی به وجود اورده است.

تکنیک های انیمیشن توسط روندی هایی که در طول زمان گسترش یافته تولید شده و توانسسته جایگاه خاصی در اکثریت صنایع و بیزینس ها از آن خود کند.تاریخچه انیمیشن حدودا به دوران باستان برمی گردد.

البته این پست درباره تاریخچه انیمیشن نیست پس بگذریم تا بعدا توضیح کاملی درباره تاریخچه انیمیشن بدهیم…درست در زمانیکه بشریت به فراتر از زندگی معمول و فیلم دیدن فکر کرد و این ایده رو بدست آورد تا شیوه نوینی در حوزه سرگرمی و تبلیغات خلق کند بدون نیاز به دوربین یا ضبط کردن و سپس تکنیک های خیره کننده ای را خلق کردند.

همان طور که گفتیم تکنینک های بی شمار برای درست کردن انیمیشن وجود دارد ولی ما در این مقاله رایج ترین و جالب ترین آنان رو گرداوری کردیم

انواع تکنیک انیمیشن سازی کدام است ؟
Traditional / 2D Animation

این تکنیک از قدیمی‌ترین انواع سبک‌ انیمیشن است ، کاربرد های مختلفی برای برنامه‌هایی از جمله کارتون، فیلم‌های تبلیغاتی، ویدیوهای توضیحی و غیره تبدیل دارد..

در انیمیشن های سنتی، هر فریم با دست طراحی می شد که می تواند بسیار وقت گیر باشد. امروزه، انیماتورها به ابزارها و تکنیک‌های دیجیتالی دسترسی دارند که به ساده‌سازی فرآیند انیمیشن دوبعدی کمک می‌کنند.

>> برای دیدن نمونه کار انیمیشن دو بعدی پارت انیمیشن همین حالا اقدام کنید !

Fantasmagorie

اولین انیمیشن دو بعدی، به صورت فیلم کوتاه بود که در سال ۱۹۰۸ توسط امیل کوهل (Emile Cohl) ساخته و نمایش داده شد. این کارتون کاملا سیاه سفید و مدت زمان آن ۷۵ ثانیه بوده و برای ساخت آن نیز از ۷۰۰ نقاشی مختلف استفاده شده است..

Stereoscopic 3D

یک فیلم سه‌بعدی این نوع تکنیک فیلم متحرکی است، که عمق تصویر به آن اضافه شده است. با اقتباس از عکاسی، در ساخت این نوع فیلم از نوعی دوربین تصویربرداری متحرک استفاده می‌شود که تصاویر را از دو دیدگاه ثبت می‌کند.

برای نمایش این نوع فیلم، از نوعی سخت‌افزار و عینک‌های خاص استفاده می‌شود که درک عمق تصویر را افزایش می‌دهند. یک فیلم سه‌بعدی با روش‌های مختلفی تولید می‌شود. در هر روش، از نوعی عینک خاص برای تماشای فیلم استفاده می‌شود. در سیستم‌های جدید تولید فیلم‌های سه‌بعدی، برای تماشای فیلم، نیازی به استفاده از عینک نیست.

پیشوند استریو- از کلمه یونانی به معنای جامد و پسوند اسکوپسک از کلمه یونانی برای نگاه کردن یا بررسی می آید. ما از پیشوند استریو در انگلیسی برای نشان دادن اشیا یا توانایی هایی که در ابعاد مختلف عمل می کنند استفاده می کنیم.

یک مثال معمولی صدای استریو یا استریوفونیک است که صدایی است که از دو یا چند بلندگو برای تقلید صدای طبیعی در دنیای سه بعدی منتشر می شود.

ویدیوهای سه بعدی استریوسکوپی توهم عمق درک بیننده را تقویت می کند. این از تمرین عکاسی استریوسکوپی است، که در آن دو تصویر افست به طور جداگانه به چشم چپ و راست نشان داده می شد.

در فیلم‌ها، یک تصویر یا یک صحنه از دو منظر با استفاده از دوربین‌های مجزا ضبط می‌شود و فاصله بین چشمان بیننده را شبیه‌سازی می‌کند.

با پوشیدن لنزهای فیلتر شده توسط مخاطب، مغز این دو نما را با هم ترکیب می کند و به بیننده توهم عمق روی صفحه و خارج از صفحه را می دهد. این باعث می شود بیننده احساس کند که اشیاء روی ویدیو از صفحه بیرون می پرند.

نمونه بارز آن فیلم آواتار جیمز کامرون است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.

>> برای دیدن نمونه کار انیمیشن سه بعدی پارت انیمیشن همین حالا اقدام کنید !

Chuckimation

(تکنیک استفاده شده برای ساخت انیمیشن اکشن لیگ الان یا شهرکی به نام پنیک)

این تکنیک یکی دیگر از انواع تکنیک انیمیشن سازی است.در این تکنیک که شبیه تقریبا سبک استاپ موشن هست کاراکتر و اشیا توسط دست های نامریی حرکت میکنند مانند کار کردن با عروسک خیمه شب بازی است که ترکیبی از انیمیشن های فریم و تصاویر واقعی بوده است و در آن شخصیت ها در یک فریم خاص قرار می گیرند

استاپ موشن (Stop Motion)

Motion Capture

با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیاری برای ضبط حرکات و تبدیل آنها به کار های گرافیکی به وجود آمده است،

تکنیک Motion Capture یا mo-cap که از انواع تکنیک انیمیشن سازی است ،حرکت افراد یا اشیاء را ثبت می کند. حالات چهره و حرکات بدن برای متحرک سازی دیجیتالی شخصیت ها در ویدئو استفاده می شود.

می‌توانید این تکنیک را با شخصیت گولوم از ارباب حلقه‌ها و سه‌گانه هابیت مشاهده کنید، که در آن فیلمسازان حرکات و عملکرد اندرو سرکیس را به تصویر کشیده‌اند.

Digital 3D

دیجیتال سه بعدی جدیدترین تکنیک در فهرست انیمیشن های سه بعدی است. از برنامه های نرم افزاری (مانند Houdini، LightWave، Maya و غیره) برای ایجاد تصاویر کامپیوتری (CGI) استفاده می کند و فیلمی حتی واقعی تر از فیلم های سه بعدی قدیمی ارائه می دهد.

3D قدیمی از لنزهای فیلتر کننده رنگ استفاده می کند که در یک چشم قرمز و چشم دیگر آبی یا سبز است. با این حال، این لنزها به دلیل عدم دقت رنگی که چشمان شما درک می کنند، به بیننده سردرد، خستگی چشم یا حالت تهوع می دهند.

از سوی دیگر، دیجیتال سه بعدی از لنزهای پلاریزه استفاده می کند. هر عدسی به طور متفاوتی پلاریزه می شود و تنها به موج نور صحیح اجازه عبور می دهد. به جای دیدن سبز یا قرمز هنگام تماشا، فیلم‌هایی که با استفاده از این تکنیک ساخته می‌شوند عادی به نظر می‌رسند اما بدون تار شدن

انیمیشن سه بعدی دیجیتال (Digital 3D Animation)

Mechanical Animation

در این نوع از انواع تکنیک انیمیشن سازی شما انگار در دنیای الان به طوره زنده زندگی میکنین..کل فضا و کارکتر و افکت ها سه بعدی انقدری واقع گرایانه هستند که فکر میکنین فیلم هست!

حالت کلی انیمیشن مکانیکی دارای این مشخصه ها هستند:

تکستچر و نورپردازی واقعی
پس زمینه استودیو، تک رنگ یا شفاف
حرکات دوربین ۳۶۰ درجه
ویدئو با کیفیت HD ارائه شده است
جلوه های صوتی و موسیقی
Paint-on-glass
تکنیک رنگ روی شیشه از ترکیب آهسته خشک شدن رنگ روغن برای روایت داستان بهره می برد.

سپس انیماتورها رنگ روغن را روی ورق های شیشه دستکاری می کنند. با کمک روغن بزرک و سقز معدنی، هنرمند می تواند قسمت هایی از شیشه را در مواقعی که صحنه نیاز به تغییر دارد تمیز کند.

پس زمینه ها را می توان برای نشان دادن تغییر در مناظر لکه دار کرد. می توان از مواد دیگری مانند شن، گرد و غبار آجر یا آبرنگ برای افزودن جلوه بیشتر به ویدیو استفاده کرد.

الکساندر پتروف، انیماتور روسی یکی از هنرمندانی است که از این تکنیک در فیلم‌هایی استفاده می‌کند که همگی جوایز مربوط به خود را به دست آورده‌اند.

Pinscreen

یکی دیگر از سبک های انواع تکنیک انیمیشن سازی است .

انیمیشن پین‌اسکرین که توسط الکساندر الکسیف و کلر پارکر اختراع شد، از صفحه‌ای پر از پین‌های متحرک برای ایجاد توهم حرکت استفاده می‌کند.

نور از یک طرف تامین می شود و به پین ها اجازه می دهد سایه ایجاد کنند. سپس از ابزاری برای فشار دادن پین ها به هم استفاده می شود (به جای اینکه یکی یکی که خطر شکستن پین را ایجاد کند).

این فرآیند شامل هزاران یا میلیون ها پین است که بر روی یک شبکه با فاصله یکسان قرار می گیرند. این سنجاق‌ها را می‌توان در هر طولی که فیلمساز می‌خواهد فشار داد یا کشید و از این طریق سطح را طوری دستکاری کرد که به پس‌زمینه و حرکت شخصیت‌ها شبیه شود.

متأسفانه، به دلیل زمان زیادی که برای ساخت یک فیلم و چالش در استفاده از دستگاه نیاز است، دستیابی به این تکنیک بسیار دشوار است. در واقع، در طول ۵۰ سال، الکسیف و پارکر تنها شش فیلم با مدت زمان کوتاه ساختند. با این حال، ماهیت شاعرانه آثار آنها جوایز متعددی را برای آنها به ارمغان آورد.

Cut out Animation

از انواع تکنیک انیمیشن سازی می توان این سبک را نام برد .

انیمیشن Cutout استفاده از کاراکترهای مسطح، لوازم و پس‌زمینه‌های معمولاً از کاغذ یا مقوا است. برخی حتی از پارچه سفت یا برش عکس استفاده می کنند.

برگرفته از تکنیک استاپ موشن سنتی، انیمیشن کات اوت شامل حرکت دادن کاراکترها و وسایل در یک مرحله کوچک و سپس گرفتن عکس از هر مرحله تا کامل شدن صحنه است.

با استفاده از CGI در ترکیب، تصاویر یا گرافیک های اسکن شده اکنون می توانند تصوری از انیمیشن برش داده شوند.

یک مثال محبوب، برنامه تلویزیونی متحرک South Park است. قسمت آزمایشی آن از برش های کاغذی ساخته شده است، سپس در نهایت به نرم افزار کامپیوتری تبدیل می شود. مثال دیگر، برنامه تلویزیونی کودکان Blue’s Clues است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x